Blog

Współpraca z IMP Chińskiej Akademii Nauk

12 lipca 2024 roku mieliśmy przyjemność gościć delegację z Chin, w skład której weszli prof. Enge Wang (członek i były wiceprezes Chińskiej Akademii Nauk, były rektor Uniwersytetu Pekińskiego), prof. Hongwei Zhao (członek Chińskiej Akademii Nauk, były zastępca dyrektora Instytutu Fizyki Współczesnej Chińskiej Akademii Nauk), dr Shan Sha (odpowiedzialny za dział kadr (HR) w Instytucie Fizyki Współczesnej) oraz dr Song Guo (pracownik naukowy w Centrum Badań Fizyki Jądrowej w Instytucie Fizyki Współczesnej). Wizyta miała na celu promocję współpracy między SLCJ a Instytutem Fizyki Współczesnej Chińskiej Akademii Nauk i była związana z podpisaniem bilateralnej umowy ramowej w tej sprawie między naszymi instytucjami. Porozumienie przewiduje realizację wspólnych projektów badawczych, wymianę kardy naukowej i  technicznej oraz współpracę przy kształceniu studentów i doktorantów. SLCJ reprezentowali p.o. Dyrektora dr Paweł Napiorkowski, Zastępca Dyrektora ds. technicznych dr Jarosław Choiński, dr Justyna Samorajczyk-Pyśk (odpowiedzialna za realizację umowy), dr Agnieszka Trzcińska (kierownik Sekcji Reakcji Jądrowych), dr Julian Srebrny oraz mgr Jolanta...
Read more

Basic Training School on Accelerators BTS24

W dniach 18-27 czerwca 2024 r. w Środowiskowym Laboratorium Ciężkich Jonów Uniwersytetu Warszawskiego odbyły się międzynarodowe warsztaty Basic Training School on Accelerators (BTS24), zorganizowane we współpracy z Instytutem Chemii i Techniki Jądrowej. Dzięki wsparciu finansowemu z projektu EURO-LABS w warsztatach mogło wziąć udział 18 studentów z różnych krajów świata.

Młodzi fizycy mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę uczestnicząc w wykładach prowadzonych przez lokalnych i międzynarodowych ekspertów. Tematyka wykładów obejmowała detekcję promieniowania jonizującego, wprowadzenie do spektroskopii gamma, podstawy przygotowania tarczy, podstawy reakcji jądrowych, wytwarzanie radioizotopów do zastosowań medycznych oraz przyspieszanie ciężkich jonów. Najważniejszą częścią warsztatów było zdobycie praktycznych umiejętności laboratoryjnych i pracy zespołowej. Uczestnicy przeprowadzali niezależne eksperymenty w małych grupach, korzystając z unikalnej aparatury badawczej dostępnej w ŚLCJ UW, a uzyskane wyniki mieli okazję zaprezentować podczas sesji prezentacyjnej zamykającej warsztaty.

 ...
Read more